Salgsbetingelser
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som er særskilt avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Ordrebekreftelse
Når byggshopper AS har mottatt kjøpers bestilling, skal byggshopper AS bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen (kan ta 1-5 min.). Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Har ikke kjøperen mottatt ordrebekreftelse kan dette skyldes skrivefeil i eposten eller at ordrebekreftelsen feilaktig kan ha havnet i spam-mappa i epostprogrammet.
Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.
1. Priser
Alle produktpriser er oppgitt inkl. mva. Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring på vårt nettsted som følge av prisendringer fra våre produsenter. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft.
Våre tilbud gjelder så lenge lageret rekker.
2. Transportskade og forsikringer
Transportforsikring inngår. Om det mot formodning oppstår en transportskade på produktet på vei hjem til deg står vi for forsikringen og leverer et nytt produkt/-del snarest mulig.
Husk alltid å kontrollere varene nøye for skader ved mottagelse. Undersøk også grundig for eventuelle skjulte skader – det kan være skjulte skader selv om emballasjen ser hel ut. Skader skal fortrinnsvis registreres på fraktbrev eller lignende, og bekreftes av sjåfør. Send alltid bilder av skade og en enkel forklaring omgående til support@sparmax.no når skade oppdages. Husk at absolutt siste frist for å melde transportskader er 5 dager fra etter mottagelsedato. Dette gjelder også for skjulte skader. Etter disse 5 dagene så vil dessverre reklamasjoner forbundet med transportskade bli avvist. Dette er regler som praktiseres av alle større transportører, og er iht. Lov om Vegfraktavtaler § 40, samt NSAB2000 § 29 (Nordisk Speditørforbunds alminnelige bestemmelser).
3. Leveringstid
Dette varierer fra produkt til produkt, se produktbeskrivelse for hver enkelt modell.
Fraktprisene står i forhold til vekt og volum på pakkene, og står tydelig opplyst i bestillingsskjemaet på hvert enkelt produkt.
Les mer om frakt og leveringstid her.
4. Installasjon/montering
Vi anbefaler at det benyttes godkjent rørlegger og elektriker til montering av det vanntekniske og elektriske tilkoblinger på produkter som kjøpes av oss. I henhold til NEK400 skal elektriske komponenter med effekt over 1950W i våtrom kobles av godkjent elektriker, dette gjelder våre steamdusjer og boblebad. Øvrige varer som krever strømtilkobling leveres med vanlig stikk iht. norsk standard, eksempel på dette er infrarød varmepanel.
Ved bruk av godkjent/autoriserte fagfolk til montering har du en garanti for at produktet blir riktig montert og dine rettigheter blir ivaretatt ved eventuelle garantispørsmål. Produktet bør og skal plasseres slik at det er enkel servicetilgang til vann- og elektriske komponenter. Vi tar ikke service på produktet dersom servicetilgangen er blokkert.
Vi gjør oppmerksom på at alle våre produkter leveres med herdet glass, også kalt sikkerhetsglass. Det er viktig at glassene ligger minst 24t i romtemperatur FØR montering.
Alle våre produkter har alle nødvendige godkjenninger for bruk i Norge.
Se oppdaterte manualer under hver enkelt produkt på vår hjemmeside.
5. Reklamasjon
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil pårope seg mangelen. Reklamasjonen kan skje seneste to år etter kjøperen mottok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet, og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Dersom kjøper kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik byggshopper AS har beskrevet at det skal gjøre, må kjøper melde dette til SparMax AS til post@dittbaderom.no slik at byggshopper AS kan iverksette tiltak for avhjelp. Kjøper mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir SparMax AS melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Feil/mangler pga. feilmontering/-tilkobling eller lignende dekkes i sin helhet av kunden.
Alle feil/mangler, dersom fabrikkasjonsfeil og som er innenfor garantitiden, skal meldes inn av kjøper selv til vår epost support@sparmax.no. Husk å oppgi ordrenummer. Ved en evt. tvist vil Byggshopper AS følge Forbrukertvistutvalgets avgjørelse.
Selger dekker ingen form for utgifter i forbindelse med montering / demontering av defekte varer.
6. Avhjelp
Byggshopper AS skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av Byggshopper AS, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Byggshopper AS, betaler ikke Byggshopper AS disse utgiftene.
7. 365 dagers åpent kjøp
Vi tilbyr 365 dagers åpent kjøp på våre produkter. Ønsker du å returnere vare og utnytte ditt åpent kjøp kan du ta kontakt med oss på telefon 94791529 eller post@dittbaderom.no. Med retur må varen være i ny tilstand (ubrukt) og i originalemballasje. Fraktkostnader for retur må du selv dekke.
8. Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrerett skjema er vedlagt som klikkbar link nederst i ordrebekreftelsen.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den, uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene.
Varens tilstand, når du sender den retur:
Følgende må være klart før avhenting:
– Produktene må være pakket inn i den originale emballasjen og bilder av innpakkingen må sendes til saksbehandler i god tid før avhenting.
– Det skal benyttes vanlig pakketeip (blank eller brun) på emballasjen.
– Det skal ikke skrives noe på emballasjen utover det som var ved avlevering.
– Returen skal være tilgjengelig på hentested, der det er naturlig at en vare/lastebil kan parkere.
– Legg ved et notat som henviser til saksnummer hos Byggshopper
Kreditering ved retur:
– byggshopper AS forbeholder seg retten til å sjekke ut returen for skader og mangler som ikke er rapportert til saksbehandler.
– Om man har valgt betalingsløsning via Klarna vil kreditering bli gjort via Klarna, ved annen betalingsmetode trenger vi et kontonummer.
– Kreditering hvis kjøper har betalt via bankoverføring: Byggshopper AS sender melding til vår økonomiavdeling innen 10 dager etter mottatt retur og tilbakebetalingen gjøres da umiddelbart.
– Skader på emballasje og produkt som ikke er rapportert til saksbehandler kan føre til avkortning i kreditering iht Angrerettloven §§ 25. Ved ev. avvik vil kunde få tilbakemelding slik at kunde kan kommentere avviket.
– Evt. returkostnader vil bli belastet kunde iht Angrerettloven §§ 25, og vil bli trukket ifra ved krediteringen.
9. Tvist
Byggshopper AS går under forbrukerkjøpsloven, angrerettloven og gjeldende EES-lovgivning om forbrukerkjøp. Les mer om lover og rettigheter på Forbrukerradets hjemmeside. I forbindelse med en tvist forplikter Byggshopper AS seg frivillig å følge alle anbefalinger fra Forbrukerutvalget som du som kunde kan henvende deg til for å få hjelp til tvisteløsning. Under gjeldende EU/EES-regler kan du også velge alternativet for å søke tvisteløsning gjennom EU-kommisjonens ODR-plattform.